T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
MUĞLA / DALAMAN - Şehit Mehmet Akif Sancar Anadolu İmam Hatip Lisesi

Bilim Söyleşimizin 2. oturumunda "Yenilenebilir Enerji Stem Atölyesi " etkinliği yapılmış öğrencilerimize yenilenebilir enerji kaynakları ve enerji dönüşümü anlatılmıştır.

Tübitak Bilim Söyleşileri kapsamında Manisa Celal Bayar Üniversitesi Mühendislik ve Doğa bilimleri Fakültesi Fizik Bölümü öğretim görevlisi Sn. Doc. Dr. Etem Köse hocamızın "YENİLENEBİLİR ENERJİ NE KADAR FARKINDAYIZ " adlı sunumu ile öğrencilerimize çok kıymetli bilgiler vermiştir. 

Programımızın ikinci oturumunda Doc Dr Etem Köse hocamızın eşliğinde fizik öğretmenimiz Yenilenebilir Enerji Uzmanı Hakime Çotak proje liderliğinde "Yenilenebilir Enerji Stem Atölyesi " etkinliği yapılmış öğrencilerimize yenilenebilir enerji kaynakları ve enerji dönüşümü anlatılmıştır.  Güneş pillerinden oluşan araç rüzgar enerjisinden elektrik enerjisi elde edilme yöntemleri gösterilmiş deneyleri yapılmıştır. Öğrencilerimiz gruplar halinde hazırladıkları güneş fırınlarını hazırlamışlar yaptıkları projeleri sunma fırsatı bulmuşlardır. 

Yapılan etkinlikte Türkiye Yüzyılı Maarif modeline uygun 21. Yüzyıl becerilerini kapsayan Stem eğitimi ile öğrencilerin fen matematik teknoloji ile STEM (Fen, Teknoloji, Mühendislik ve Matematik) eğitimi kapsamında öğrencilerin buluş prototipleri yapması, onların bilgiyi sadece tüketen bireyler olmaktan çıkıp üreten bireyler haline gelmesini sağlar. Bu süreç, öğrencilerin yaratıcılıklarını ortaya koymalarına, özgün çözümler üretmelerine ve bilimsel düşünme becerilerini geliştirmelerine katkı sunar. Öğrenciler kendi fikirlerini somut ürünlere dönüştürdükçe özgüven kazanır ve öğrenmeye karşı daha hevesli hale gelirler.

Prototip yapımı, disiplinler arası öğrenmeyi destekleyen bir yaklaşımdır. Fen bilimlerinden mühendisliğe, teknolojiden matematiğe kadar pek çok alanın entegre bir şekilde kullanılmasını gerektirir. Bu sayede öğrenciler, soyut bilgileri somutlaştırarak kalıcı öğrenme deneyimleri yaşarlar. Teorik bilgileri gerçek hayatta kullanabilmenin yollarını keşfederler. Öğrencilere somut bir ürün ortaya koyma fırsatı vermek, onların öğrenmeye olan ilgisini artırır. Özellikle geleneksel yöntemlerle öğrenmede zorlanan öğrenciler, kendi fikirlerini uygulama sürecinde aktif rol aldıklarında başarı hissi yaşar. Bu da içsel motivasyonu artırır ve öğrencilerin öğrenme sürecine daha istekli katılmalarını sağlar.

Etkinlikte desteklerini esirgemeyen fizik öğretmenimiz Yenilenebilir Enerji Uzmanı  Hakime Çotak,  arkadaşlarımıza okul idaresine ve bize ekstra zaman ayırıp öğrencilerimizin yüreğine dokunan Sn. Doc . Dr. Etem Köse Hocamıza  teşekkür ederiz

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 07.05.2025 - Güncelleme: 07.05.2025 08:58 - Görüntülenme: 36
  Beğen | 0  kişi beğendi